Handelsbetingelser

Min adresse er
DitUnik

v/ Ditte Christiansen

Skomagergade 4, 9240 Nibe

Danmark

Tlf: +45 28 18 13 60
CVR: 38798235
Mail: info@ditunik.dk

  • Køb på DitUnik
    Vi tager forbehold for eventuelle prisændringer, afgiftsændringer, fejl i priserne på hjemmesiden, udsolgte varer samt ekstraordinære situationer, som vi ikke har kontrol over (force majeure).
    Nedenstående handels- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på DitUnik De gælder for privatkunder og for firmaer, herunder institutioner.
    Kunder boende udenfor Danmark (herunder kunder hjemmehørende på Færøerne eller Grønland), kan også handle på DitUnik, dog med det forbehold at de danske fragtpriser ikke gælder. Fragt er for øvrigt altid for kundens regning. Eventuelle tvister afgøres efter dansk lov og dansk jurisdiktion.
  • Ordrebekræftelse og faktura
    Efter du har gennemført din ordre får du en ordrebekræftelse på mail. Denne indeholder din faktura og en gengivelse af de handels- og leveringsbetingelser du har godtaget ved bestillingen. Herefter kontakter jeg dig, så vi kan aftale det videre forløb og levering (alt efter hvilken kunst / gave du har bestilt).
  • Betaling og sikkerhed
    På DitUnik kan du benytte følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort og MasterCard, Du kan også vælge at betale med MobilePay.
    Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
    Det beløb du skal betale bliver ikke trukket fra din konto før vi har sendt varen(e).
    Når du betaler med kreditkort på DitUnik benyttes en SSL-Gateway (Secure Socket Layer), som krypterer dine kortoplysninger.
    Faktura er også muligt, dog kun efter forhåndsgodkendelse.
  • Fortrolighedspolitik (GDPR)
    Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. https://ditunik.dk/privatlivspolitik/
  • Priser
    Priser på DitUnik er angivet i danske kroner (DKK) inklusive moms. Næsten alle mine ting er unika og fremstilles kun i det ene eksemplar, eller i nogle få signerede varianter, derfor er de omfattet af reduceret moms, såkaldt kunstnermoms på 5 %. Jfr. momslovens §30, stk. 3 og momslovens § 69, stk. 4. Lejlighedsvis kan enkelte ting jeg laver være med almindelig moms på 25%. Momsbeløbet kan ses i indkøbskurv og kasse som en delsum af, hvad der ligger i kurven. Fragtpriser er i DKK og gælder for alle danske adresser, dog kun til brofaste øer, undtagen Bornholm.
  • Aldersgrænse ved køb
    Du skal være fyldt 16 år for at handle på DitUnik.
  • Fragt og levering
    De enkelte kunst- og gavegenstande har ulige leveringstider fragt- og og leveringsmåder, disse fremgår af produktbeskrivelserne. Kunst og gaver som allerede er lavet og ikke kræver videre tilpasning sendes i løbet af 2-3 hverdage. Kunst og gaver der skal specialtilpasses og laves personlige sendes i løbet af 2-4 uger. Ved Bestillingsopgaver aftales dette i hvert enkelt tilfælde. Kunst og gaver kan leveres på følgende måder:

    • Lokal afhentning:
      De fleste kunder vælger at afhente sin kunst eller gave selv, i mit galleri. Dette er altid at foretrække. Vi får en god snak og ser hinanden før jeg afleverer mit hjertebarn. Lokal afhentning skal altid aftales på forhånd.
    • Pr. post:
      Enkelte varer kan sendes med post, dette fremgår af produktbeskrivelsen. Med post tager det 3-5 hverdage før du kan forvente at have din vare.
    • Privat levering til faste priser:
      Kunstgenstande der ikke tåler, eller er forbundet med stor risiko for at blive beskadiget i den almindelige post- eller varetransport, kan enten blive afhentet hos mig (lokal afhentning) eller du kan vælge at få den leveret til din adresse.
    • Levering til udlandet:
      Kunder boende udenfor Danmark (herunder kunder hjemmehørende på Færøerne eller Grønland), kan få kunst og gaver tilsendt, hvis jeg finder dette forsvarlig og det kan lade sig praktisk gennemføre. Udgifter til Fragtomkostninger betales af kunden. Levering anses for sket, når du har fået kunstgenstanden/gaven udleveret. Er du ikke hjemme på det tidspunkt den aftalte levering skal ske, skal du betale eventuelle ekstra omkostninger.
    • DitUnik kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark og forhold, der er udenfor vores rækkevidde, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra 3. mand m.m., medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.
  • Fortrydelsesret
    Efter købsloven er der 14 dages fortrydelsesret, når du køber kunst eller gaver online på DitUnik. Dette gælder alle varer, undtagen bestillingsvarer og specielt tilpasset varer, så som fx dørskilte, bordkort og andre genstande, som er personligt tilpasset med navn, billeder, kursus o.l.
    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
    Fortryder du dit køb, skal det købte leveres tilbage til os i samme stand som ved modtagelse. Du skal selv betale for fragten, og varerne skal sendes tilbage på forsvarlig måde. Hvis du vil bruge din 14 dages fortrydelsesret, skal du først kontakte os på mail (info@ditunik.dk) eller pr. tlf. +45 28 18 13 60, for at fortælle, at du ønsker at anvende din fortrydelsesret. Benytter du din fortrydelsesret og vilkårene ellers er opfyldt, tilbagebetaler vi dit beløb indenfor 14 dage. Varer skal returneres til DitUnik, Dalvej 6b, 9240 Nibe, Danmark. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her PDF
  • Afmelding fra Kursus Tilmelding til kursus er bindende og uanset om de er købt og betalt over internettet kan kursusgebyret ikke refunderes.
    Din tilmelding er bindende
  • Reklamationsret Når du handler på DitUnik har du selvfølgelig reklamationsret efter købelovens regler, hvis der er fejl på varen. Du kan vælge at få varen repareret, pengene retur eller afslag i prisen. Ring eller skriv, hvis du oplever problemer eller fejl ved det, du har købt. Medsend ordrenummer og beskrivelse af problemet. Hurtigst mulig efter vi har modtaget din reklamation, behandler vi denne og bestemmer i samarbejde med dig, hvordan problemet kan løses. Skal genstanden tilbage til mig for reparation, gælder også her, at det købte, bortset fra det der reklameres for, skal leveres tilbage til os i samme stand som ved modtagelse, og at varerne skal sendes tilbage på forsvarlig måde. Vi dækker selvfølgelig udgifterne herfor.Klager over fejl ved varen skal ske i rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved almindelig gennemgang af varen. Fejl opstået ved fejlagtig brug eller behandling, samt almindelig slitage er ikke dækket af reklamationsretten. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage, jfr. købelovens § 83, stk.1.Alt du køber hos mig er håndlavet og unika – med undtag af enkelte glasgenstande, variationer og små uregelmæssigheder i farver, glas og andet kan forekomme. Dette betragtes ikke som fejl, men som en naturlig del af et stykke kunst og kunsthåndværk.
  • Klagemuligheder
    Du kan som forbruger klage over en kunstgenstand eller gave købt hos mig. Den kan du bl.a. indgive online hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, eller skriftlig til deres adresse på Carl Jacobsens Vej 32, 2500 Valby.
    Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du ligeledes klage til Europa-Kommissionens Tvistbilæggelsesorganer.
  • Gavekort
    Læs mere om betingelserne for gavekort her.
  • Er du i tvivl?
    Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte mig på tlf., på mail eller via kontaktformular på DitUnik

 

Med venlig hilsen
Ditte Christiansen
DitUnik